ABUS KRANEN vergemakkelijken de efficiënte productie van ROYAL Bodewes
Royal Bodewes (www.royalbodewes.com) is een scheepswerf gevestigd te Hoogezand, in Nederland. Met 200 jaar scheepsbouw ervaring staat Royal Bodewes voor de bouw en levering van moderne, kwalitatief hoogwaardige schepen.
Royal Bodewes heeft onlangs een nieuwe fabriek op de bouwlocatie te Hoogezand in gebruik genomen. Betere logistiek en state-of-art machines in de nieuwe productiehal zorgen voor efficiënte productie en een aanzienlijke toename van de productiecapaciteit.
De ABUS halkranen zijn een relevante factor in de efficiëntie van het productieproces. De langdurige samenwerking met ABUS sinds 1977 was een beslissende factor voor het bouwen van de nieuwe productiehal, ook nu weer met ABUS kranen!
De ABUS bovenloopkranen vergemakkelijken de realisatie van de innovatieve Bodewes schepen.
Op dit moment, werkt Royal Bodewes aan de bouw van een 10- tal 150-Dwat Bodewes Traders die volledig worden gebouwd op de werf van de Royal Bodewes te Hoogezand. De meest opvallende kenmerken van deze Bodewes Traders zijn de energiebesparende boeg vorm, de ruime capaciteit (the hold capacity of 222,400 cbft and the gross tonnage below 3,000 GT.) De eerste van tien 150-Dwat Bodewes Traders is overgedragen aan de eigenaar vrijdag 13 november 2015 jl.
ABUS Kraansystemen BV heeft in de nieuwe Bodewes productiefaciliteit te Hoogezand geleverd: 3-tal enkelligger bovenloopkranen type ELK, met een draaglast van 2 x 6,3T, een 2-tal dubbelligger bovenloopkranen, type ZLK. t.w: 1 stuks ZLK 100T (80T / 80T) en 1 stuks ZLK 40T + 40T.
De schepen door Royal Bodewes Shipyard gebouwd, worden in delen samengebouwd. Een schip kan verdeeld worden in delen. De brug, de voorsteven/boeg, de achtersteven/spiegel en een aantal midden secties. De drie ELK 2 x 6,3T worden gebruikt om die delen samen te bouwen en te lassen. De voorsteven/boeg en de achtersteven/spiegel worden omgekeerd gebouwd. Aan het einde worden deze delen met behulp van de twee ZLK’s omgedraaid. De midden secties bestaan elk uit drie delen. De bodem en de beide scheepswanden. Deze delen worden eveneens samengebouwd en gelast met behulp van de ELK 2 x 6,3T. Als deze drie delen gereed zijn, worden ze samengebouwd tot een middensectie met behulp van de ZLK’s Een complete middensectie kan gehesen worden door de beide ZLK’s en weegt ongeveer 150T.